school's soon out for summer

Det blev verkligen sommar. Sån sommar som bränner och som gör att man glömmer vintern. kommer mest ihåg att vi slutar skolan om två veckor. Säger:

GALET
GALET
GALET GAAALET.

för det är så det känns. Skulle kunna skriva med kritor över hela asfaltsplanen utanför skolan. Alla saker jag kommer sakna. Det skulle bli fullskrivit tror jag. Korridorspring. Den pyttelilla bibliotikaren som alltid ler. Att hata avspärrningarna vid rök-kullen. Franskan i paviljongerna. Alla dans-maskerader. Att ha anledning att intressera sig för saker som faktiskt kan vara bra att kunna. Att köpa samma fika i samma kafeteria och prata om samma saker med samma personer. Pannkakor i skolan. Litteraturvetenskapen som mest handlar om feminism och kaffe. Fina litteraturvetenskapsfröken. Min franskafrökens cykel med blommor på. Min överbildade engelskalärare. Den jobbiga matte-tanten med trassligt hår. När hon säger ta inget för givet, när man bara frågar om man får låna en penna. Ta inget för givet trots att det är just vad jag tar. För givet att alla fina människor kommer fortsätta sitta på kullen och i-solen-röka, eller mötas i korridoren eller le genom matsalen genom en höst eller en vinter. Jag kommer sakna att titta ut genom naturkunskapens fönster och känna igen alla som går nedanför. Fast de är i en helt annan vinkel. Och pannkakor i skolan kommer jag sakna. Men mest människorna. Att man är på samma plats varje dag.


Och samtidigt saknar jag allt som inte hänt än. Det är som vi säger, Sommar nu och alldeles galet. För vi slutar skolan om två veckor. Med vita hattar på.

Era tankar
Postat av: Johanna

skolan kommer sakna dig.

2012-05-24 @ 18:07:17
URL: http://johannaviolah.blogg.se/
Postat av: Ebba M

Sv: Det är du med <3

2012-05-25 @ 07:16:40
URL: http://iphotography.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0