kriminalisera symptomen medan sjukdomen sprids

Jasminté och sputnikälskling. 23 sidor till. kardemummabulle och det regnar fortfarande men bara lite i taget. så det långsamt tar slut men stannar grått, kanske längre än till måndag. på radion, på tidningsframsidor och på tv dödar människor varandra. verkligheten det handlar om. den brevid, inte ens ett hav emellan. det är visst samma verklighet i mitt jasminté. Hur ska man kunna förklara något som inte har någon förklaring?

Du gamla, fria nord:
Dom tog det sista fyllot
på den sista permissionen
Dom beslagtog hans sista ägodel
och släpade honom hårdhänt sen ner till stationen
Dom sa: Okej, stan är lugn nu
Nu kan ni låta era söta, vita barn springa omkring
Och dom kom ut ur sina gömmor
och dom såg sig runt, men dom såg ingenting

Du gamla, fria nord

Här på bästa sändningstid får vi ett välserverat styckmord
Varför inte stänga av solen fort
För vi lever inte länge nog för att
rätta till allting dom gjort mot dig
rätta till allting dom gjort mot dig

Era tankar
Postat av: johanna

tilda tilda, din nya blogg är om möjligt finare än cirkusen! åå vad glad jag var att se dig idag, och snart snart snart är det torsdag eller fredag!!!! :)

2011-07-25 @ 18:09:17
Postat av: tilda.josefina

så fin du är. jag blev gladare ååå så glad! jag räknar dagarna :)

2011-07-25 @ 18:31:58
URL: http://attondel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0