I say: baby you're a criminal and you say so are you

I den här staden sjunger ambulanser varje kväll och gatumusikanter i samma hörn om dagen. när det regnar blir det halt på kullerstenen och det regnar nästan jämt. men på ett annat vis och jag trivs.

Oftast kan jag sova lugnt. Bara iblandär kudden för platt eller regnet för hårt utanför. Men som jag sa, oftast lugnt.

Jag tycker det känns coolt att ha ett eget kylskåp. jag fyller det med nyponsoppa och turkisk yoghurt.

En gång har jag krympt min tvätt och med oflit färgat den. Nu vågar jag inte tvätta mer.

Jag har några nya vänner och en mötesplatsskylt mitt i rummet. Han kom ihåg att jag ville ha det. Stal en på vägen hit. han säger att vi är Bonnie & Clyde och det är vi.

I helgen ska jag ta tåget hem. Det vanliga hemma. Jag ska dricka vin och dansa och vara med vänner. värma mina händer i hans fickor och handla på ica. han är bra på att handla.

lemonad konstiga nötter och kyss i kyldisken.

vill somna två i min nittisäng sen. han brukar vira in sig och viska, något om varför man ska äta persilja eller att det är med mig han helst vill förstå världen.

Jag brukar vira in mig och viska tillbaka, något om varför jag vill ha fåglar i köket eller att jag hade tuggummi på magen ända tills på tisdagen efter att vi sågs.

Nu är det kväll igen och det sjunger genom stan av nån ambulans men det har slutat regna och jag ska somna lugnt. hoppas ni har det fint.

 
 

Era tankar
Postat av: Rebecca

blev verkligen världens gladaste när jag såg att du hade skrivit. gav min morgon guldglans. älskar hur du skriver så man förstår precis. puss!

2012-09-28 @ 08:58:37
URL: http://hellotheremydear.blogg.se
Postat av: Ebba M

Det där lät bra underbart...

2012-10-04 @ 07:01:51
URL: http://iphotography.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0