maj.

Maj påminner mig så mycket om förra maj. När vi lade oss längst ut på bryggan och lyssnade mest på Iggy Pop och Lou Reed. You know, It's such a perfect day och det var bara vi där. Vi drack kaffe ur en papperskopp och planerade hur vi skulle utstå en hel sommar utan koridorer, och chansen till allt. Var rädda att resten av världen skulle gå vidare medan vår sommartid stod still. Vi planerade hur vi skulle stå ut.
Nu är det mest en historia om bryggan som blåst sönder och vi planerar igen hur vi ska klara oss, men det handlar om en hel framtid. Hela våra liv utan koridorer som då lovade en chans till allt. Maj påminner om att sakna något man fortfarande har. Trots att vi redan chansat på allt och trots att framtiden är mer än allt vi någonsin haft.



du kände mig när
åren var terminer
när sommaren var helig
och nätterna var allt
du har vart densamma
som en klippa genom tiden
med en hand som
verkat räcka åt oss alla

minns du när vi satt

utanför Strandbaden i Falkenberg
och lyssnade på när
havet blåste in
det var långt innan henne
det var långt före allt
men jag kan inte komma på
att jag saknade nåt då

Era tankar
Postat av: lilla my

oj. det här var det finaste finaste finaste tildavildaargsomenvarg. finaste, på flera mil <3

2012-05-15 @ 19:51:08
Postat av: Susan

Som vanligt blir jag berörd av dina texter...såå fint! Jag kan känna det jag själv kände då, då när framtiden låg fullständigt oupptäckt framför mig. Ovissheten om vad som ska hända, rädslan inför att vänner flyttar, spänningen över nya möten. Mycket känslor på en och samma gång!

2012-05-16 @ 07:05:57
Postat av: Ebba M

Du har jämt så fina bilder och texter Tildan! <3

2012-05-17 @ 14:53:57
URL: http://iphotography.blogg.se/
Postat av: johannakarolina

åh vad ni två är det finaste jag vet! åh åh åh åh... synd att jag inte är med er idag... eller igår? struntsamma för idag ska jag leta upp elsa billgren och säga att hon har fins klänningar! glöm inte hur fina och underbara och fantastiska ni är, ni två

2012-05-18 @ 13:48:51
Postat av: tilda.josefina

johannnnnnnakaroliina vad fin! jaa det var massa synd.. hittade en klänning som vart finare på dig. men åh tänk att du ska!!!! låter underbart. du är förresten underbar. ååhja

2012-05-19 @ 01:00:37
URL: http://attondel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0