nyår

om det hade varit krig istället för raketer säger han.
blunda mitt hjärta.
men det är raketer istället för krig och nyårsafton ikväll.
mittimellan tiden som vi tror oss kunna ta på.
tjugohundratretton och fjorton. vad har hänt under året säger pappa. Inom tiden?
stormar och krig säger lillebror. och att man har börjat tjuvlyssna varandra. hör mellan haven och isolerade väggar. under året har man börjat kontrollera och kriga.
pappa säger att han menade inte så.
 raketer smäller ikväll.
om det hade varit krig istället för raketer säger han. mitt hjärta han mitt hjärta.
vi blundar och det är krig istället för raketer och ingen säger något annat alls.                                                                                                           
 
 
 
 
 
 

Era tankar
Postat av: Rebecca

det bästa med idag var att du hade skrivit ett inlägg för du skriver så himla döfint och jag tycker om att läsa döfina saker

2014-01-07 @ 23:55:33

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0