I februari var det bottenfryst i Mälaren.


Förra våren, jag minns det var april och vi reste iväg. Ganska kort, men bort. I mitten, precis den sextonde nästan sjuttonde. Samma datum som apollo 13 återvände till jorden med alla ombord, fast för 81 år sedan. Samma datum. Det var april i mitten och innan den tiden blev en historia.
Minns hur vi la oss på mage i en hotellsäng och sa alla hemligheter en gång till. Som själssystrar delar vi tépåse och somnar lika fort.

Den gången med fötterna i luften som i en tonårsfilm där man pratar i telefon med huvudet på sned. Vi sa igen vem vi var kära i just då antagligen för alltid. Ingen finare fanns ju.
Läste små historier för varann, en som fastnade.
"Att ifall inte jag varit född, skulle inte du varit född. Det är du som ska se till att jag inte somnar i badkaret." Det handlade om kärlek och det lät fint.
Jag läste om
Whitney Houston idag. Hennes dotter hade visst också somnat i badkaret, men mamman var inte där för att se till. Det handlade nog om kärlek, men som gick fel.



Era tankar
Postat av: lilla my

kan inte säga något, så stum är jag. kan bara säga det att jag är stum. men jag tror du förstår som bara du kan förstå. kan bara säga så.<3

2012-02-17 @ 23:04:58

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0