tisdag klockan 4 i oktober. den himlen.

Söndermarken
Så som himlen ser ut
en tisdag över skolans
kommunala korridorer
Klockan fyra i oktober
Strax innan det mörknar
och det luktar från bespisningen
av halvhjärtad husmanskost
och löven ligger klistrade
mot marken

Gråvita skyar
Tandläkarväder
Nån grävmaskin som sliter upp
en cykelväg vid fotbollsplan
Och nyponbuskar, nyponbuskar
Hela vägen nyponbuskar
ser jag när jag blundar
och nånstans där så blev jag
den jag är nu

Jag ser gitarren i butiken
Symbolen för att skolka
Sagan om ett uppror
Drömmen om en högre höjd
Ett sjörövarskepp
som blåser rätt in i Los Angeles
Och stjärnorna som glittrar
Och ingen jävel når mig
nånsin mera


9 847466373 0903874646 saker att göra och jag vill bara äta pannkakor.

Era tankar
Postat av: Rebecca

den låten är nog skriven om idag. söndermarken kanske egentligen bara är där man är just nu. kanske....



(hoppas du äter pannkakor snart)

2011-10-04 @ 21:39:32
URL: http://hellotheremydear.blogg.se/
Postat av: Susan

Mmm...så är det nog...där man är just nu. Känslan.

Han är fin...Winnerbäck <3

2011-10-05 @ 14:07:34
Postat av: Nea

ät du dina pannkakor. sakerna kan vänta.

2011-10-05 @ 19:05:02
URL: http://nearuth.blogg.se/
Postat av: Nea

du ska förresten veta att din blogg är en av de två jag följt den senaste tiden. så fin är den. så fin är du.

2011-10-06 @ 14:12:59
URL: http://nearuth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0